Makaó – a legromantikusabb hely ahol eddig voltunk.

Kína után Macauba (Macao, Makaó) repültünk, ahol varázslatos napot töltöttünk egy lelkész fiának a társaságában. Csodálatos ember, és gyönyörű, tiszta tekintete van. Felüdülés volt a társasága: kifinomult, művelt, elegáns viselkedése.
Első este ellátogattunk a hotel és kaszinó negyedbe. Azt kell tudni az itteni kaszinókról, hogy több pénz folyik keresztül a makaói kaszinókon, mint Las Vegasban. Szóval nem semmi negyedek. Konkréan felépítettek egy darabot Velencéból. Persze kicsit gagyibb verzióban…:)
Elképesztő anyagi és energia beli pazarlás megy ezekben a kaszinókban. Elég feszélyezve érezztük magunkat poros cipőnkben, kopott ruháinkban, de szállásadónk megnyugtatott, hogy trógerebbnek kinéző emberek is mennek oda és hagynak ott százezreket. Hát mi a legcsekélyebb indítatást sem éreztük, hogy kipróbáljuk, főleg, hogy a legtöbb játék pusztán a szerencsén múlik. Igazából rémísztő volt ez a hely, főleg amikor a fenti gyorsbüfében ettünk. Baromira elszaladtak ezen a szigeten az árak. Azér nagyon érdekes volt ezt a helyet látni, főleg utána azoket a kis utcácskákat,ahol Jono felnőtt, biciklizni tanult, az első randija volt, stb.

Másnap ellátogattunk az erődbe, egy buddhista templomhoz, s az odavezető úton megnéztük a makaói piacokat.
imageÉjszaka pedig felmentünk egy nagyon magas épület tetejére, egy titkos helyre, ahonnan csodálatos látvány tárult elénk a kaszinók irányába, és az öböl felé.
Az est további részét pedig társasozással töltöttük.
Kép
Érdekesség hogy a portugál gyarmati mivolt még mindig érződik a nevekben és a feliraatokban, holott már senki nem beszéli a nyelvet. Ezen civilizáció alapjait egy szerzetesi, lelkészi igyekezett vetette meg, ezért lépten nyomon belebotlik az ember jezsuita emlékhelyyekbe, és keresztény templomokba.

Keresztény és kínai buddhista sírok egymás mellett egy makaói temetőben:image