Skip to content

8 hozzászólás

1. Kocsis Erzsi
    2019.04.28. @ 21:14

Én is köszönöm a tartalmas beszámolt.NAGYI

Mentes a vírusoktól. http://www.avg.com

Talpalatnyi történetek Edvárd és Dóri utazásaiból a világ körül ezt írta (időpont: 2019. ápr. 28., V, 17:40):

> Talpalatnyi történetek posted: „Ennek a bejegyzésnek, akár azt az alcímet > is adhattuk volna, hogy az ország, ahol nincsenek UFO-k. Mégpedig azért, > mert itt mindegy mennyire vagy fura, igazából semmin nem lepődnek meg a > boltban. Mehetnénk pizsamában, mezítláb, nem nagyon van olyan, amit ” >

2. Judit
    2019.05.02. @ 08:00

Nagyon ügyesek, leleményesek vagytok! Köszönöm a tartalmas és élvezetes beszámolót!

3. Bobek
    2019.05.14. @ 14:54

Szuper iras!

A fagyi papirdobozat lehet papirszemetbe dobni? Nemetorszagban tapasztaltam, hogy a papir kavespoharat a maradekszemetbe kell dobni, papirkent nem hasznositjak ujra.

Hajra!

• Talpalatnyi történetek
      2019.06.10. @ 19:37

Örülünk, hogy tetszett! Mi azt csináltuk, hogy kiöblítettük és bedobtuk a papírba (legalább tiszta és nem szennyez más papírt, ha mégse lehetne újrahasznosítani). Sajnos a papír polyethylenel van bevonva, ami vízállóvá teszi, viszont bizonyos városokban ezt újra tudják hasznosítani. Utazás közben azért erről elég nehéz tájékozódni, mert ez a helyi hulladékgazdálkodón múlik, de a lekhelyne utána lehet járni

4. Sequoia Nemzeti Park – Az élet. A minden. | Talpalatnyi történetek Edvárd és Dóri utazásaiból a világ körül
    2019.05.26. @ 19:31

[…] utazásunk legszuperebb zero wast káanját, amiről itt olvashattok […]

5. Cseh Júlia
    2019.06.10. @ 13:13

Nagyon kedves a próbálkozásotok, de elgondolkoztatok-e arról, hogy mi terheli igen nagy mértékben a környezetet? A rengeteg utazás, különösen a repülők.

• Talpalatnyi történetek
      2019.06.10. @ 19:32

Kedves Júlia! Teljesen jogos a kérdésed és igen, elgondokodtunk rajta sőt tisztában vagyunk vele és több helyen is irtunk erről a blogon,folyamatosan foglamazzuk meg az ezzel kapcsolatos kétségeinket. Ezzel a dilemmálval rengeteget foglalkozunk. Sajnos szinte lehetetlen karbon,hulladék meg bármilyen szennyezés mentesen èlni. Mi megpróbáljuk bemutatni azt,amit egy àtlag ember,minimàlis erőfeszítéssel már megtehet,utazás közben is. Sőt,sokkal többet is lehetne. A mai nyugati világtól minél tàvolabbi útról,alternatívától beszèlnènk annàl kevésbé kezdene megtenni bárki egy-egy lépést. Szívesen mondanánk azt,hogy mostantól senki ne repüljön,ne béreljen autót,hanem stoppal vagy biciklivel közlekedjen,de legalább tömegközlekedjen mert ez lenne a legjobb(mi is az utazásaink 90%-ban ezt csinàljuk). És valóban a tömegturizmus,ami ellepte a világot az egyik lehető legkárosabb jelensèg. Már nem nyitottabbá,hanem akár még gyűlölködőbbe tesz turistákat az utazás.De nincsenek illúzióink azzal kapcsolatban,hogy ha ilyen radikàlis kèpet mutatnànk,ami sokak szàmára rengeteg,elviselhetetlen lemondással jár,az nem elzárkózàst,tehetetlenséget váltana-e ki azonnal bárkiből. Sajnos nincs akkora hatàsunk,hogy ha mi azt mondjuk nem repülünk és utazunk soha többet ès ti se tegyètek,akkor lecsökkene a turisták száma. Amit mi tudunk az az,hogy kísérletezünk különböző utazási módokkal és bemutatjuk mit tehet egy àtlag ember,aki nem fog lemondani a kéthetes nyaralásról Bora Borára,de talán egy kicsit elkezd elgondolkodni és 1-1 lépést megtesz,amit követ még egy pár,amíg egyre többen nem csinálják máshogy,mint a megszokott. Egyébként pont ez utàn az út után határoztuk el, hogy nem szàllunk repülőre. Eddig is csak akkor tettük,ha minimum 1 hónapot, de inkàbb többet tudtunk egy helyen lenni és óceánt kellett átszelnünk. De mostantól arra törekszünk,hogy ez se legyen. Igen van ellentmondás és ez mára már addig feszült bennünk,hogy ezt sem engedjük meg magunknak,de mindent egyetlen embertől/pártól elvárni nem lehet. Maradhatnànk itthon, nem is kellene megosztanunk vagy mesèlnünk róla,hogy csináljuk vagy milyen más alternatívákat láttunk a világban,de azzal azt érnénk el,hogy szomorúan veregetnénk egymás vállát,hogy milyen ügyesek vagyunk,hogy most sem szennyeztük a környezetet,miközben körülöttünk ide-oda repkednek 1-1 napra az emberek.
      Nem utazunk rengeteget,nem repkedünk egy napra,de még egy hétre sem római vakációra,amit szàmtalan ember/blogger a legkisebb bűntudat nélkül megtesz.
      Senki nem úgy indul hogy mindent tud,mi minderre, amiről írunk és a mindennapi döntéseink hatására évek alatt jöttünk rá (mert ugye nem ez a legfontosabb, amit az iskolában tanítanak). Mióta erre az életmódra tértünk át, láthatod, ha figyelemmel kisérted a blogunkat, hogy egyre több lépést teszünk. Nekünk sajnos nem megy minden egyszerre. Valaki cuccokat halmoz, új kocsit vesz, nagy házba költözik, vagy olyan helyen helyen dolgozik, ami nagyban hozzájárul a jelenlegi gazdasági rendszer és fogyasztás növekedés fenntartásához. Mi pl. igyekszünk olyan munkát vàllalni, amivel nem járulunk hozzá a fogyasztás növeléséhez.

Ezek is hasonlóan fontosak, csak kevés szó esik róla. Az üzenetünk egyszerűen annyi,hogy bárhogy is éled most az életed,már ma be tudsz iktatni egy csomó mindent,ami tènyleg kizárólag rajtad múlik. A többi változást pedig remélni tudjuk.
      Egyelőre a fentieket és, amiket a blogon olvasolt, sikerül megvalósítani. Igen ez nem elég és valóban nem kellene utaznunk, ha „igazi” környezetvédők lennénk. De mi csak egy házaspár vagyunk, aki elkezdték csökkenteni a hulladékukat és ezeket a tapasztalatokat megosztják másokkal. Nem vagyunk környezetvédők és azt gondoljuk, hogy egyáltalán nem mindegy az, hogy a tömegturizmusban veszünk részt vagy úgy utazunk, hogy látunk, tanulunk, haza hozunk valamit a szívünkben. Nem lehet kizárólag környezeti hatással mérni a dolgokat és az utazást sem, mert akkor a kardunkba dőlhetnénk. Ez jóval komplexebb. Ugyan úgy, ahogy az öko-diktatúra sem oldaná meg a jelenlegi, még csak környezeti problémáinkat sem..pedig minden szempontból környezettudatos lenne.
      „Nem néhány olyan emberre van szükségünk, akik tökéletesek a hulladèkmentes élet minden mozzanatában, hanem több milló olyanra, akik tökèletlen lèpteket tesznek a hulladèkcsökkentés felé”.
      Mi ezek a tökéletlen lépkedők vagyunk. 